Paulig on sopinut Frezza-brändin ja -liiketoiminnan myymisestä Juustoportille
Paulig toi 20 vuotta sitten Frezza-tuotteiden myötä Suomeen täysin uuden kylmien kahvijuomien segmentin ja suomalaiset ovat saaneet nauttia erilaisista Frezza-mauista ja virkistävistä hemmotteluhetkistä vuosikymmenien ajan. Nyt Paulig on sopinut Frezza-brändin myymisestä Juustoportille, jonka on tarkoitus jatkaa brändin menestystarinaa ja myyntiä tulevaisuudessa. Kaupan suunniteltu täytäntöönpano on 31.3.2023.
Frezza-brändin myyminen Juustoportille on linjassa Pauligin strategian kanssa. Tulevaisuudessa Pauligin painopistealueet kahvikategoriassa ovat kuumat kahvit ja kylmäuutettu kahvitiiviste HoReCa-sektorissa. Lisäksi Paulig panostaa voimakkaasti maailman makujen (Tex Mex ja Aasia), mausteiden ja snacks-tuotteiden kasvun vauhdittamiseen.
”Kylmien kahvijuomien suosio kasvaa vahvasti ja olemme tyytyväisiä, että Frezza-brändi on löytänyt uuden kodin Juustoportilta. Me Pauligilla keskitymme kahvikategoriassa kuumiin kahveihin eli suodatin- ja papukahvin myyntiin kaikissa kanavissa. Lisäksi tarjoamme HoReCa-sektorin asiakkaillemme kylmäuutettua kahvitiivistettä. Meiltä löytyy myös kattavat kahviratkaisut sisältäen laitteet ja huoltopalvelut toimistoihin, työpaikoille, kahviloihin ja ravintoloihin”, sanoo Lenita Ingelin, Pauligin Suomen ja Baltian liiketoiminta-alueesta vastaava johtaja.
”Frezza-brändi ja -liiketoiminta tukevat uutta strategiaamme hyvin. Välipalaistuminen on kasvava trendi. Frezzan pääraaka-aine on maito ja kevään uutuuksissa on käytetty kauraa, ja näistä meillä on paljon kokemusta. Paulig on rakentanut menestyksekkäästi Frezza-brändiä ja olemme innoissamme, että voimme jatkaa brändin menestystarinaa”, sanoo Juustoportin toimitusjohtaja Timo Keski-Kasari.